Statistics:
Dzień ery 186 / ~105
Kingdoms:
Active        209
Created today10
Total            1592
Aliances:
Active        25
Total            185
TOP1: Arkona
Wars:
Declared4
This Age total322
Thievis actions:
This Age total12698
Spells:
Yesterday total48
This Age total1104953
Military attacks:
Yesterday total3
This Age total6956
Help:

Latest news:

Rotacja ras, data startu 48 ery
Jun 05 2018, 11:43

more:RSSCafe News
Last posts:

FAQ - frequently asked questions

Payments

Q: Czy jesli posiadam już darmowe księstwo i założe jeszcze jedno dodatkowe do koalicji Nauka to muszę za nie płacić?
A: Zgodnie z pkt V ppkt 10 REGULAMINU, "Księstwa znajdujące się w koalicji Nauka są księstwami dodatkowymi, nie są liczone jako 1 księstwo bezpłatne" więc nie musisz za nie płacić.

Governies

Q: Co to za numer ID w nagłówku księstwa?
A: W nagłówku masz wpisane 2 numery ID. Pierwszy to identyfikator twojego księstwa, natomiast drugi (między gwiazdkami) to identyfikator twojej koalicji. Ułatwisz pracę adminom i pomocnikom podając te numery, gdy zgłaszasz jakiś problem.

Q: Jestem Imperatorem. Dlaczego nie mogę więc pisać na forum Imperatorskim? Na forum Dyplomacji zresztą tez nie.
A: Na forum Imperatorskim i Dyplomatycznym mogą pisać księstwa (Imperatorzy i Główno Dowodzący) które przekroczą wiek 10 dni. Należy też pamiętać, że bóbr (knebel) dla jednego z koalicjantów, blokuje pisanie na forum Imperatorskim dla całej koalicji.

Technical issues

Q: Jak mogę pomniejszyć moje litery bo jakimś sposobem je powiększyłem a teraz nie wiem jak to odwrócic
A: Prawdopodobnie chodzi Ci o zmieniony rozmiar wyświetlanych czcionek i ponieważ nie zmieniły się na forum to pewnie używasz IE. Wówczas przełączasz to w Widok/Rozmiar tekstu. Jeśli masz mysz z kółkiem (scrollem) to przytrzymaj ctrl i pokręć kółkiem.

Q: Jak uruchomić pobieranie grafiki z dysku?
A:
1. Klikamy OPCJE -> USTAWIENIA i pobieramy plik rd.zip .
2. Rozpakowywujemy go do wybranego katalogu np. D:\grafikard\
3. Zaznaczamy czekboxa "Pobierać grafikę z dysku"
4. W "Ścieżka na dysku" wpisujemy file:///d:/grafikard/ (to dla przytoczonej przeze mnie lokalizacji)
5. Klikamy (Zatwierdź zmiany) (to ten przycisk na samym dole)
6. Jeśli gra wygląda tak samo oznacza to, że wszystko zostało zrobione poprawnie. Jeśli widzimy, że brakuje części grafik, znaczy że musimy sprawdzić czy ścieżka do grafiki została podana poprawnie. Trzeba pamiętać, że ukośniki w ścieżce są podane na odwrót niż w ścieżkach dostępu.
Pobieranie grafiki z dysku znacznie przyspiesza wczytywanie stron w grze. Dla poprawienia organizacji koalicji można umówić się na jedną lokalizację plików tak, aby w trakcie zastępstwa nie zmieniać ścieżki z plikami na gubach koalicjantów.
Jeśli katalog z grafiką przeszkadza wam to mozecie go sobie ukryć (dać atrybut "ukryty" w exploratorze windows)

Jeżeli używasz przeglądarki Firefox, Mozilla lub Opera, trzeba dodatkowo rozwiązać problem blokowania pobierania grafiki z dysku. Dla Firefoxa i Mozilla rozwiązania prezentujemy poniżej. Opera wymaga jeszcze rozpracowania.

Rozwiązania:
Firefox 1.0.x, Mozilla 1.7.x, i starsze
1. W pole adres dajemy about:config i zatwierdzamy.
2. Otwiera się konfiguracja z listą parametrów.
3. Przewijamy, aż znajdziemy security.checkloadURI.
4. Ustawiamy na false (choćby dwuklikiem)
5. Działa (albo po restarcie przeglądarki).

Firefox 1.5, Mozilla 1.8, i nowsze
1. Koniecznie zamykamy przeglądarkę.
2. Lokalizujemy plik user.js, w katalogu z profilami użytkowników, w naszym użytkowniku.
Położenie będzie zależeć od wersji systemu operacyjnego. W Windows 2000/XP, będzie to
C:\Documents and Settings\nazwa_użytkownika\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles
3. Edytujemy plik.
4. Wklejamy:
user_pref("capability.policy.policynames", "localfilelinks");
user_pref("capability.policy.localfilelinks.sites", "http://www.reddragon.pl");
user_pref("capability.policy.localfilelinks.checkloaduri.enabled", "allAccess");
5. Działa.

Uwaga!
Zdaniem specjalistów Mozilla/Firefox ustawienie takie, że strony www mogą ładować pliki z dysku może być niebezpieczne dla komputera i jest wyrwą w zabezpieczeniach. Czynicie to na własną odpowiedzialność.

Dodatkowo sposób na pobieranie grafiki z dysku został bardzo dokładnie opisany przez Corehoorna TUTAJ .

Q: Jak skasować księstwo?
A: Kliknij na POLITYKA w głównym menu po lewej, następnie na ikonę abdykacji (ta ikonka z siekierką).
Zastanów się dobrze bo nie ma powrotu i potwierdź.

Q: Gdzie mogę szukać pomocy?
A: Jeśli masz jakikolwiek problem możesz rozwiązać go na kilka sposobów:
• zaglądając do POMOCY (jest wbudowana funkcja SZUKAJ),
• przeglądając niniejsze FAQ,
• przeszukując FORUM (jest wbudowana funkcja SZUKAJ w lewym górnym rogu),
• zakładając topik o odpowiedniej treści w odpowiednim dziale,
• pisząc do moderatorów/pomocników/administratorów (pamiętaj jednak że jest to ostateczność i stosuj ją tylko wtedy jeśli nie znalazłaś(eś) odpowiedzi w powyższych miejscach.

The game

Q: Dlaczego mi złota za sprzedaż many nie uwzględnia w zarobkach? W ogóle tego złota ani widu ani słychu?
A: Sprzedaż many nigdy nie była bezpośrednio dodawana do zarobków. Policz różnicę w złocie miedzy jedną a drugą turą a później zobacz ile się wyświetla w przyroście. To będą dwie różne wartości. Tak zobaczysz, że jednak coś zarabiasz. Możesz też sprawdzić wieści po kliknięciu tury. Na samym dole powinno być napisane "sprzedano X many za Y złota".

Q: Ile teraz można mianować Główno Dowodzących (GD)?
A: Można mianować maksymalnie czterech GD.

Q: Jak jest z okresem ochronnym dla księstw które nie grają od początku ery? Kiedy kończy im się okres ochronny?
A: Okres ochronny trwa 10 dni dla nowozałożonych księstw. 15 dniowy okres ochronny był wyjątkiem na początku ery.

Q: Odkryłem Podstawową Wynalazczość (E=mc2) i pisało tam, że limit punktów odkrywanych zwiększy się do 35k. Niestety w moim wypadku nadal wynosi 28k, czyli tak jakby nie był zaliczony. Czego to może być wina?
A: Najpewniej grasz goblinem który ma zmniejszony o 20% limit Punktów Naukowych na turę.

Q: Chodzę sobie po labiryncie i widzę te wszystkie skarby ale nie mogę ich wziąść! O co chodzi?! Nie rozumiem! Używam FireFoxa ale nawet na IE jest to samo! O co chodzi?
A: Jeśli brałeś juz skarb z labiryntu to musisz na kolejny poczekać do jutra. Jeśli natomiast nie jesteś jeszcze minimum w 5 turze to musisz do niej dotrzeć. Jeśli postawisz budynek specjalny "Świątynia bogactwa autora" będziesz mógł z labiryntu wyciągać skarby dwa razy dziennie.
Dodatkowo na każde normalne wejście przysługuje Ci również dodatkowe wejście po generała lub ołtarz przemian.

Q: Czy jeśli moje księstwo ma wiek < 10 i je zamroże na np. 5 dni to przedłuży mi to okres protektoratu czy już po 10 dniach od daty założenia księstwa będzie mógł mnie ktoś zaatakować?
A: Wiek nie rośnie kiedy jesteś zamrożony, a dopiero księstwa o WIEKU powyżej 10 mogą być atakowane. Tak więc możesz się spokojnie zamrozić i nic ci później nie będzie.

Q: Dlaczego nie mogę wysyłać maszyn do ataku?
A: Maszyny muszą być wysyłane razem z wyszkolonymi hoplitami (E0) lub elitą pierwszą (E1). Bez nich, albo z niewyszkolonym wojskiem nie wyślesz ich do ataku. Może się zdarzyć jednak tak, że będziesz mieć np. 10,000 E0 wyszkolonych i 10,000 maszyn i wysyłając je razem do ataku będziesz mógł ich wysłać jedynie 9,990. Bierze się to z zaokrągleń w samej grze. Pomimo tego, że w zakładce WOJSKO widzisz że masz E0 w pełni wyszkolone (0% niewyszkolonych) to to 0% może tak naprawdę wynosić 0,1% ale zostało to zaokrąglone przez serwer do 0% (nadal posiadasz 0,1% niewyszkolonych żołnierzy).
Pamiętaj również, że do wysłania ataku potrzebujesz generała lub musisz dołączyć swój atak do innego ataku.

Q: Jaką rasę wybrać? Która rasa jest najlepsza?
A: Każda rasa posiada swoje wady i zalety, i każdą rasą gra się trochę inaczej. Zajrzyj do POMOCY, w dziale PRZEGLĄD RAS możesz naleźć porównanie ras pod względem siły MAGICZNEJ, WOJSKOWEJ i ZŁODZIEJSKIEJ. W dziale RASY znajdziesz dodatkowe informacje na temat każdej z ras. Na FORUM w dziale AKADEMIA WOJSKOWA możesz znaleźć szczegółowe wiadomości na temat każdej z ras od innych graczy, oraz na odpowiednich podforach - sposoby ich prowadzenia. Wszystkie te informacje pomogą ci podjąć właściwą decyzję jaką rasę wybrać.

Q: Czemu mimo że produkuję i sprzedaję manę automat nie kupił mi jedzenia/kamieni?
A: Autosprzedaż many następuje dopiero po zakupie towarów, dlatego automat nie kupił ci jedzenia/kamienia bo nie miałaś(eś) jeszcze odpowiedniej ilości złota na ich zakup. Rozwiązaniem tego może być zrobienie przed kliknięciem tury odpowiedniego zapasu jedzenia/kamienia tak, aby wystarczyło ich na kliknięcie tury, lub zostawienie odpowiedniej ilości złota na ich zakup. To pierwsze rozwiązanie jednak jest szybsze i pewniejsze.

Q: Czytałem ze każdy obywatel spożywa 1 sztukę jedzenia, natomiast widzę ze to się nie zgadza.
A: Pamiętaj ze Br-ougi (robaki) jedzą 2 sztuki, a Olbrzymy 1,5 sztuki jedzenia. Wojsko Nekromantów nie je wcale za to ich obywatele jedzą normalnie 1 sztukę. Każdy smok zjada 1 sztukę jedzenia na turę. Dodatkowo musisz pamiętać o wpływie czaru szarańcza który może zwiększyć zapotrzebowanie obywateli na jedzenie nawet o 300% czyli zamiast 1 sztuki każdy obywatel będzie potrzebować aż 4 sztuki jedzenia. Dla Bro-ugów i Olbrzymów potrzeba wtedy odpowiednio więcej jedzenia.

Q: Czemu mając całkowitą wydajność murarzy 300k, dostaje tylko 150k PZtów?
A: Zobacz czy:
• Masz odpowiednia ilość kamieni (ekran główny STOLICA),
• produkujesz odpowiednią ilość kamieni (zakładka ZATRUDNIENIE),
• masz włączone autodokupowanie kamienia (zakładka OPCJE, cena wg której kupujesz kamień powinna być wyższa niż ta na Targu. Pamiętaj, że w przypadku utraty budynku specjalnego Skrzyżowanie Szlaków Handlowych cena wszystkich towarów rośnie 2x),
• nie masz włączonego przekazywania PZ na Pałac Sądu Ostatecznego (zakładka BUDOWA -> . Pole w prawym górnym rogu. To dla koalicji powyżej 750k),
• nie budujesz jakiegoś budynku specjalnego (na ekranie głównym STOLICA widać budujący się budynek specjalny a w zakładce BUDOWA na górze po środku: „Udział punktów zabudowy ……% (ilu murarzy zajmie się rozbudową)” w miejscu kropek wpisana jest jakaś wartość różna od 0.

Q: Co to jest protektorat i po co mi to w ogóle ?
A: Protektorat (potocznie zwany protkiem/protem) jest to przyrzeczenie ochrony twojej koalicji przed atakami innej. Protektorat udzielany jest po wojnie na okres ok. 5 dni (do ustalenia przez strony w zależności od zniszczeń) lub na czas reorganizacji koalicji po zmianie jej składu. Dający protektorat przyrzeka bronić cię przed atakami innych koalicji ale tylko przez czas potrzebny na odbudowę po wojnie, ewentualnie na czas reorganizacji. Nie należy jednak nadużywać protektoratów bo ich nadużywanie jest źle postrzegane w świecie czerwonego smoka.

Q: Co to są księgi magiczne i które wybrać?
A: O księgach magicznych i czarach w nich zawartych poczytaj w POMOCY w dziale MAGICZNE KSIĘGI. Na początek powinieneś brać księgi ułatwiające ci rozbudowę księstwa czyli księgę 1 (zawiera czar: szczęście) i 5 (zawiera czar: fluidium magiczne). Pozostałe księgi powinieneś dobierać dopiero później. Najczęściej na początku dobierane są księgi w kolejności 1,5,2,3,4 ale jeśli nie musisz to do momentu wojny i bez rozkazu od twojego dowództwa nie bierz księgi 3 i 4 jeśli grasz księstwem o ograniczonej liczbie ksiąg (Ludzie, Br-ougi, Gnomy). Pamiętaj żeby z rozwagą brać księgi bo ich zmiana w późniejszym etapie gry jest trudna. Przy zakładaniu księstwa masz wszystko ładnie opisane.

Q: Co mi daje wstąpienie do koalicji?
A: Red Dragon jest grą drużynową. Pojedyncze księstwo nic nie zdziała w świecie czerwonego smoka. Pierwsze co powinieneś zrobić po zarejestrowaniu się to poszukanie koalicji która by cię przyjęła. Pierwszym wymiernym plusem przyjęcia do koalicji będzie możliwość zawarcia przez ciebie paktów kupieckich, które znacznie ułatwią ci start i rozbudowę księstwa. Dzięki nim będziesz mógł zarabiać około 3-4x więcej niż gdybyś działał w pojedynkę. Pozatym przyjmując się do koalicji poznasz nowych ludzi, uzyskasz od nich wskazówki co do gry, będziesz mógł znaleźć zastępstwo podczas twojej nieobecności i przede wszystkim będziesz mógł prowadzić normalne wojny bo w pojedynkę ciężko jest walczyć. O innych zaletach bycia w koalicji dowiesz się w trakcie samej gry.

Q: Dzisiaj rano spojrzałem na forum mojej koalicji i widzę:
Ekonomia: Zniszczono nam o 613.949.000 złota, 55 żywności, 505.566 broni i 30 kamieni, w sumie przy normalnych cenach jest to 669.565.165 złota.
Złodzieje: Przeciwko nam posłano 4 ataków złodziejskich, w tym 4 skutecznych. Skuteczność v 100.0%.
Tylko problem jest w tym, że nie wiem kto przeprowadził te akcje.
A: Poczytaj POMOC. Dział ZŁODZIEJE.
Ktoś ci ukradł zapasy i tyle. Nic dziwnego w tym nie ma. Nie simuj zbyt długo tylko walcz. Możesz też simować na paktach złodziejskich stawiając co przeliczenie część księstw na złodziei. Wtedy jeśli nie ochronisz się przed takimi akcjami to przynajmniej masz szansę dowiedzieć się kto te akcje przeprowadził.

Q: Jak burze domki w trakcie zabudowy wstecznej to rośnie mi ostro procent niewyszkolonych magów i osiąga 100 % bez klikania turek. To chyba jakiś błąd?
A: To nie jest błąd. Jeśli istniałaby możliwość robienia takiej wstecznej jak piszesz, wtedy można by było robić niezły bunkier magiczny bo wtedy można by było burzyć domki i wrzucać je w cechy do magów. Obrona rosła by wtedy znacznie. Wsteczną dla magów robisz z warsztatów i cechów do magów ewentualnie z części uniwersytetów ale nigdy z domków bo wtedy odszkalasz magów.

Q: Jeżeli na moje księstwo zostanie rzucony czar (załóżmy ze lunatykowanie) o sile 10 mln, kliknę turę to w 2 turze jaka będzie siła tego czaru? Czy zależy to też od wielkości księstwa? Od ilości magów? I może zależy to od rzuconego czaru (szarańcza, plaga itp.)?
A: Wzór na spadek siły magii antyekonomicznej na turę jest taki sam jak wpływ generała ze specjalnością Biała Magia i wynosi: siła=siła*(0,6-lvl/200) - powierzchnia/100. Jeśli na danym księstwie nie ma generała ze zdolnością Biała Magia, wtedy do wzoru w miejsce lvl wpisujemy 0. Rodzaj czaru czy liczba magów nie ma tutaj znaczenia.

Q: Ile powinna wynosić popularność w księstwie i jak ją otrzymać?
A: Maksymalna popularność wynosi 100. Aby ją otrzymać musisz trzymać pensje na wysokości 50. Po uzyskaniu maksymalnej popularności możesz zmniejszyć pensje do 46 jeśli masz wybudowany budynek specjalny Zajazd u Czerwonego Smoka lub do 42 jeśli dodatkowo na twoim księstwie znajduje się czar Dobry Humor (musisz pamiętać żeby go rzucać co jakiś czas żeby całkowicie nie zszedł z księstwa).

Q: Czy muszę kupować manę co turę, skoro nie można jej magazynować?
A: Manę możesz kupować co turę ręcznie, ale możesz skorzystać również z automatycznego kupowania. Automatycznie możesz kupować wszystkie dostępne surowce i zostanie ich skupione dokładnie tyle ile ich potrzebujesz w danej turze, pod warunkiem że posiadasz odpowiednią ilość złota. Automat skupowania dostępny jest w OPCJACH. Tam wpisujesz maksymalną cenę po jakiej ma być skupowany dany towar. Gracze zazwyczaj wpisują tam wartość 999 tak, aby zawsze skupować potrzebny towar (za wyjątkiem wojen kiedy czasem bardziej opłaca się ręcznie sterować zakupami danego towaru).

Q: Czy jeśli pisze że druidzi produkują 200k many a dostaje tylko z 66k many. Czy można to jakoś zmienić czy jest to naturalne?
A: POMOC się kłania. Druidzi stopniowo uzupełniają manę do ilości, jaką mogą utrzymać. Każdej tury przybywa tylko 1/3 różnicy między maksymalną ilością many, jaką mogą utrzymać, a ilością, jaką masz do dyspozycji. Many nie można magazynować - możesz mieć tylko tyle, ile utrzymają druidzi. Dlatego warto ją sprzedawać co turę. Oczywiście w ostatniej turze możesz ją zakupić i trzymać ją w zapasach na następny dzień, ale musisz pamiętać o jej sprzedaży następnego dnia, ponieważ nadwyżka zniknie po kliknięciu tury. Możesz również ustawić automatyczną sprzedaż many w OPCJACH. Cena jaką tam wpiszesz wg jakiej ma być ona sprzedawana nie ma jednak znaczenia. Mana sprzedawana będzie wg. jej aktualnej ceny na targu.

Q: Jeśli Olbrzym nie ma paktu złodziejskiego to nie ma żadnej obrony i wysłanie nawet jednego złodzieja w ataku kończy się sukcesem z maksymalnie możliwym efektem dla akcji, które są zależne od PZA (Przewaga Złodziejskiego Ataku)?
A: Tak, ale musisz pamiętać, że są też akcje siłowe uzależnione od wielkości księstwa (Sabotaż Budynku Specjalnego) czy liczby ludzi w zawodach np. Mordowanie Magów. Do Olbrzymów może się przydać upijanie wojska czy sabotaż domów. Musisz też uważać, bo może zdarzyć się tak, że niektóre rasy mają złodzieja albo niewyszkolonego, albo tak słabego, że 1 złodziej będzie miał przy wysłanym z niego ataku siłę 0 - akcja wejdzie, ale nic nie zrobi, dlatego warto wysyłać silniejsze kontrolki.

Q: Stawiamy sobie powiedzmy 7% wież (aby taczki nie weszły) i sedno pytania. Czy te wieże muszą mieć obsadę w postaci E0 (i ile) aby taczki nie weszły czy wystarczą same wieże?
A: Wieże bez E0 blokują i niszczą maszynki na E0. Dodatkowo dają obronę wojskową. Wieże NIE blokują i NIE niszczą maszyn na E1.
Wieże z E0 mają po prostu większą obronę (E0 ma większą obronę a nie wieża) ale też blokują i niszczą maszynki na E0 itp. j.w.
Dla przypomnienia: 1 wieża blokuje 15 maszyn z czego 3 niszczy, natomiast u robaków (Br-Oug) 1 wieża blokuje 10 maszyn z czego 2 niszczy.
1 wieża pomieścić może 4 hoplitów (E0) dodając każdemu 3 punktów obrony (z Klasztorem Smoczych Mnichów mają łączną obronę 5).

Q: Czy jak sobie w dniu wojny na atakerze narobię np. 110% PZ i mój GD od wojska dobrze puści ataki to czy będę miał 100% PZ mimo ze mam większe księstwo?
A: Limit zapasów i PZtów obliczany i obcinany jest jako ostatni czyli jeśli masz odpowiednią ilość PZtów to może zdarzyć się, że po udanym ataku będziesz mieć 100% PZtów.

Q: Jaką wsteczną dać na hobbicie ? Na czym zarabiać?
A: Na FORUM w dziale AKADEMIA WOJSKOWA są opisane wszystkie rasy. Poszukaj tam w odpowiednim dziale. Jest tam też podany sposób na zrobienie wstecznej.

Q: Ile mieści się ludzi na 1 akrze np. u krasnoluda?
A: Odpowiedź znajdziesz w dziale WZORY w POMOCY.

Q: Cały czas spada mi ludność. Jak to zatrzymać?
A: To zależy jaki jest powód tego „spadania ludności”. Powodów może być wiele:
- czar plaga jaki rzucili przeciwnicy albo znalazłeś w labiryncie,
- czar zły humor i spadki popularności poprzez niedostosowanie pensji,
- zwyczajne niedostosowanie pensji do poziomu popularności,
- czar szarańcza, który sprawia ze na twoim księstwie ludzie umierają z głodu,
- za mało pieniędzy na pensje, i spadek popularności,
- nie włączone automatyczne dokupywanie jedzenia i jego braki na księstwie mimo wystarczającej ilości złota,
- zmniejszenie powierzchni księstwa przez ataki przeciwnika, które doprowadziły do ponad 100% populacji,
- zniszczenie infrastruktury księstwa - domów. Patrz wyżej,
- zniszczone budynki specjalne (Wieża Ciśnień, System Jaskiń, Akwedukt, Kanalizacja).
Sprawdź dokładnie ustawienia księstwa czy są w porządku i czy masz na sobie jakąś magie antyekonomiczną. Zatrzymać ucieczkę ludzi można tylko poprzez eliminację przyczyny (czasem przyczyny nie wyeliminujesz jak w przypadku zmniejszenia powierzchni księstwa, ale ucieczka wtedy sama się zatrzyma).

Q: Jakich generałów zatrudnić?
A: Wszystko zależy od rasy i od funkcji jaką twoje księstwo posiada. Na FORUM w dziale AKADEMIA WOJSKOWA są opisane wszystkie rasy. Poszukaj tam w odpowiednim dziale.

Q: Czy ziemie z puli trzeba rozdawać codziennie? Czy można sobie ją skumulować?
A: Ziemia nie rozdana zostanie skasowana podczas przeliczenia. Zdobytej ziemi nie można kumulować.

Q: Ile maksymalnie mogę mieć tur?
A: Maksymalnie można mieć 49 tur, natomiast u Goblina 58 tur. Oczywiście trzeba posiadać Wieżę Czasu i Pałac Czasu.

Q: Ile dziennie mogę mieć tur?
A: Dziennie można mieć 15 tur. Po wybudowaniu Wieży Czasu dostaje się jedną dodatkową turę jak i po wybudowaniu Pałacu Czasu też dostaje się jedną dodatkową. Po wybudowaniu tych dwóch budynków specjalnych w sumie można mieć do dyspozycji 17 tur dziennie. Inaczej jest w przypadku Goblina. On startuje z 17 turami a Wieża Czasu daje mu 2 dodatkowe, natomiast Pałac Czasu dodaje jedną. Czyli u Goblina można mieć do dyspozycji 20 tur dziennie po wybudowaniu tych dwóch budynków specjalnych. Nowe tury dochodzą codziennie podczas przeliczenia (5 rano). Wyjątkiem są tury które dochodzą zaraz po wybudowaniu budynku specjalnego (Pałac Czasu i Wieża Czasu).

Q: Jeżeli kliknę 17 tur i później się zamrożę na kilka dni, to czy po odmrożeniu będę miał nowe tury?
A: Po odmrożeniu nie dostaniesz nowych tur, zastaniesz księstwo w takim stanie jak je zostawiłeś, czyli będzie już kliknięte 17 tur. Jeśli by tak było to każdy klikałby 49 tur a po 3 dniach rozmrażał się z kompletem tur.

Q: W jakiej kolejności są uwzględniane akcje podczas przeliczenia? Czy jeżeli poślę złodziei w fali 10, a magię w fali pierwszej, to najpierw będzie liczona magia, a później złodzieje?
A: Kolejność na przeliczeniu jest następująca: akcje złodziejskie, biała magia, magia, magia odbita, ataki wojskowe, powrót wysłanego wojska/złodziei do domów, zmiana paktów, obcinanie zapasów i PZtów do limitu. Fale dotyczące złodziei nie pokrywają się z falami w magii, czy wojsku. Oznacza to, że fale działają w obrębie rodzaju ataku, tzn. najpierw wszystkie fale złodziejskie, potem magiczne, a na końcu wojskowe. Wyjątek stanowi tutaj akcja złodziejska „ukraść zapasy”. Zapasy trafiają jako pierwsze i zostaną zniszczone przez ZZty (jeśli przeciwnik te ZZty puści) a złodzieje wrócą do domu dopiero na końcu przeliczenia.

Q: Rzucam szczęście i czy w tej kolejce ma ono siłę 49%, czy dopiero jak kliknę turę, to w następnej będzie działało ono z siłą 49%? Zauważyłem bardzo dawno, że kiedy rzucam fluidum, to siła wzrasta dopiero jak kliknę turę... wtedy widać, że siła magów wzrosła... Jak to jest?
A: Siła czaru, jest uwzględniana w turze, w której został rzucony, więc jeżeli na ekranie stolicy jest napisane, że masz szczęście 49%, to w tej turze utrzymuje się szczęście właśnie na tym poziomie. Kiedy rzucasz fluidum magiczne, siła magów i druidów rośnie od razu, choć w zakładce „ZATRUDNIENIE” wzrośnie dopiero po kliknięciu tury.

Q: Czy siła rzuconego czaru liczy się w momencie rzucenia, czy pod uwagę brana jest siła jaką mam na przeliczeniu?
A: Siła rzuconego czaru liczy się w momencie jego rzucenia. Dlatego niektórzy gracze najpierw rzucają czary z pełną siłą, a później przechodzą na złodziei, lub wojsko.

Q: W jaki sposób można obliczyć limit zapasów? Jaki jest wzór?
A: Wzór jest podany w dziale WZORY w POMOCY.

Q: Chciałbym zmienić nazwę mojego generała, jak to zrobić?
A: Musisz wejść do menu WALKA -> GENERAŁOWIE, zaznaczasz generała, którego imię chcesz zmienić. W polu "Nowe imię:" wpisujesz imię jakie chcesz nadać generałowi i zatwierdzasz. Pamiętaj żeby nie wcisnąć guzika „Zwolnij Generałów” bo pozbędziesz się generała. Zwyczajowo przyjęło się nazywać generałów od ich funkcji czyli np. Naukowiec Badacz, Mag Biała Magia itp. chociaż masz wolność wyboru samej nazwy.

Q: Co to jest WW?
A: Tzw. wolne wjazdy. Jest to forma poddania się poprzez całkowite rozbrojenie swoich księstw i oddanie wygranemu umówionej ilości ziemi poprzez słabe ataki.

Q: Co to jest sim?
A: Okres miedzy wojnami mający na celu odbudowanie budynków specjalnych, zebranie punktów zabudowy i zapasów na kolejną wojnę. Generalnie naprawę księstwa.

Partners:
powered by Aster

Margonem MMORPG Kosmiczni Wojownicy - Darmowa gra przeglądarkowa World Of Warcraft - HellGround.pl Knights.pl Gry internetowe
(more)