RedDragon Forum

Forum Rules Zasady działu
Podstawowa: "Nowy pomysł - nowy topic", olanie jej spowoduje zmarnowanie propozycji (przejdzie niezauważona, zostanie skasowana, etc...).



  Reply to this topicStart new topicStart Poll

> [niekonkurs] Spece do smoków
MieszaU
Written: Mar 2 2013, 14:42:18
Quote Post
Ogr



Group: Developerzy
Posts: 16441
Serwer PL: klikacz w Administrators
Serwer CZ: Imperator Mariboru






Przypominam, że obok mamy drugi niekonkurs, gdzie też potrzebujemy Waszych pomysłów.

W ramach porządków w specach, chcielibyśmy nieco zmienić ze specami od smoków. Ideą przyświecającą nam jest zrobienie trzech speców od smoków, ale każdego w co najmniej dwóch wersjach, i różne rasy dostawały by różne ich zestawy.

Porządkując to co już jest w grze, mielibyśmy:
Smokodrap – zapewniający utrzymanie smoków
Portal – zapewniający darmowe przychodzenie smoków zwabionych wojną (na kliku tury)
Jeszcze bez nazwy – pozwalający przyzywać smoki magią (obecnie ta zdolność chyba niepotrzebnie jest na Smokodrapie, mają ją rasy z magami)
Jeszcze bez nazwy – pozwalający przyzywać smoki jedzeniem (obecnie tą zdolność jest na rasach bez magów)

Pewnie można to rozwijać, smoki mogłyby być przyzywane za ofiary złożone z ludzi, a może także z oręża. Trudno sobie to wyobrazić z kamieniem, czy budulcem, ale też ;] Dalej poświęcanie tur, lepszy lab. To wszystko są idee oczywiste, szukamy nieoczywistych.

Nie szukamy pomysłów na spece:
rozwijające smoki same w sobie, np. więcej siły,
wyposażające je w nowe zdolności, np. `smoki mordujące płaterzy na zaatakowanych księstwach`,
wyposażające księstwa w coś przeciw smokom, np. `wilcze doły na smoki`,
czy nowych rodzajów smoków, np. czarnych, złotych, etc…
Przynajmniej nie teraz. Nie znaczy to, że nie można takich propozycji zgłaszać, ale nie wpisując się w zapotrzebowanie mają małą szanse olśnić nas, aż tak byśmy je wykorzystali.

Szukamy natomiast pomysłów na spece związane z przychodzeniem i utrzymaniem smoków, w szczególności takich, które mogłyby zastępować Smokodrap lub Portal. Szukamy pomysłów, które będą ciekawe i spowodują trochę dodatkowych różnic na rasach.

Można zgłaszać nazwy do obecnych już tu propozycji, można zgłaszać całe idee z nazwą albo bez.

Dla dyskusji innych niż pomysły na smocze spece i nazwy proszę zakładać osobne topiki.


--------------------
Cały czas staram się podnosić jakość swoich wypowiedzi, tak by nikomu nie wadziły. Jeżeli mimo to poczułeś się tą wypowiedzią obrażony lub urażony, proszę przeczytaj ją jeszcze raz i poszukaj czy obrażająca interpretacja jest jedyną możliwą. Jeżeli tak to proszę daj mi znać na PM co jest w niej nie tak.
Add to friends list
PM
Top
Inciflahrdus
Written: Mar 3 2013, 1:33:43
Quote Post
Topornik



Group: Użytkownicy
Posts: 196
Serwer PL: CfH
Serwer CZ: Knedliczkom sprechen niet.






Przyzywanie smoków za:
manę - Kuźnia Magicznych Obroży
jedzenie - Smocza Stołówka / Smoczy Refektarz
ludzi (dla goblinów, orków?) - Smocza Ludziodajnia biggrin.gif Smocze Colloseum
dracolicze - Składacz/Regenerator Smoków, Zniewalacz Smoczych Dusz
kamienie/budulec - Smocze Legowiska/Gniazda
tury - Kaplica Przekazania Czasu/Życia
lab (dramatycznie zwiększa ilość smoków wyciąganych z laba i jest ono zawsze udane) - Studium Smoczych Ścieżek
nieszczęścia (najbardziej dla pf'ów - dostajemy smoka i jakiś negatywny efekt [robaki?], kolejne casty w tej samej turze zmieniają prawdopodobieństwo i rozmiar negatywów) - Ołtarz Przeznaczenia

Spece a la Smokodrap:
Smoczy Azyl - utrzymanie smoków zależy (dodatnio) od obszaru kontrolowanego / popki
Smoczy Skarbiec - utrzymanie dodatkowych smoków kosztuje złoto (jakieś rozsądne sumy oczywiście)


Spece a la Portal:
Smocza Biblioteka - przychodzenie smoków zależy od ilości naukowców / produkowanych PNów
Portal Pożogi/Lamentu - czym więcej pustkowi tym lepsze przychodzenie smoków (Jeźdźcy Pustkowi? biggrin.gif)
Brama/Wrota - nie ma turowego przychodu smoków, za to na koniec przeliczenia dostajemy pewną ich ilość (uniezależnienie od tur - przy krótkich refach będzie wychodzić na plus, przy dłuższych na minus w stosunku do oryginału)

This post has been edited by Inciflahrdus on Mar 3 2013, 1:35:49


--------------------
"dnem mojej duszy jest pierwotna mściwość
a moim herbem jest soczysta larwa
zdębiałych koni lawiny, lawiny
i oficerów zasmucone miny"
Add to friends list
PMEmail PosterGadu-GaduTlen
Top
Jurgen von Kloch
Written: Mar 3 2013, 9:41:03
Quote Post
Ponury żniwiarz



Group: Użytkownicy
Posts: 311
Serwer PL: Imperator Xak Tsaroth, Reservoir Dogs, Devils Spawn
Serwer CZ:






Czy to na pewno potrzebne? Bardzo niewiele smoków czaruje się teraz na wojnach. Z reguły jest sporo innych wydatków, a do tego chore ceny many do tego nie zachęcają. Może to trochę stu procentowo zbędne?

I co jest złego w tych nazwach?

Smokodrap - Smocze Zagrody?

A Portal to nawet nie wiem co wymyśleć, ta nazwa jest idealna.

A trzeci tylko do czarowania to Smocza Kuźnia?

This post has been edited by Jurgen von Kloch on Mar 3 2013, 9:42:36
Add to friends list
PMEmail PosterGadu-GaduTlen
Top
Gerard
Written: Mar 3 2013, 10:07:34
Quote Post
Leśna zjawa



Group: Użytkownicy
Posts: 910
Serwer PL:
Serwer CZ:






Smocza Spiżarnia.
Po zakończonej bitwie Smoki zlatują się jak sępy aby pożywić się ciałami poległych. tongue.gif Na przeliczeniu przed klikiem po zjedzeniu ciał zostaje w księstwie kilka smoków.

Smocza Akademia.
Smocza Akademia zajmuje się tresura i ujarzmianiem własnych smoków. Nietresowane Smoki co turę niszczą, gwałcą i mordują. Niszczą oczywiście infre i co jakiś czas zjadają dziewice tongue.gif. A jak dziewic brak to nie pogardzą żylastym, starym krasnoludzkim wojem tongue.gif
Add to friends list
PMEmail Poster
Top
madc0w
Written: Mar 4 2013, 18:21:39
Quote Post
Bro'Var



Group: Użytkownicy
Posts: 38
Serwer PL:
Serwer CZ:






Jedzenie za smoki - ołtarz dziewic


--------------------
Mafia B to sojusz prowadzony m.in. przez Slawkora, Zwola i Siek4na. Do grona sztandarowych koalicji można zaliczyć na pewno Ciapciarapcia Squad, Porsche, Tuareg Bandits czy Ponętne Owieczki. :wub:
Add to friends list
PM
Top
Osmogard
Written: Mar 4 2013, 18:42:34
Quote Post
Ogr



Group: Użytkownicy
Posts: 1477
Serwer PL: wow, such good Osmo, wow
Serwer CZ: lol nope






madc0w dziewice chcesz zjadać? biggrin.gif myślę że wprowadzałoby to w błąd o ile nie zabierałoby ludności z guba... tongue.gif

w ogóle dziwne jest sprowadzanie smoków za to, co mamy na tym obrazku jedzenia... biggrin.gif Ołtarz Płodów Rolnych brzmi marnie... biggrin.gif


Smocze Pastwiska
Handlarz Smokami? Smoczy Handlarz? (kto powiedział że to żarcie to dla smoka? biggrin.gif )
Smoczy Paśnik? biggrin.gif


--------------------
QUOTE (o adminach @ autor anonim)
* Wszędzie korupcja. ABW powinna im pozbierać te wille i mercedesy co kupili za obrabianie graczy rd *
Add to friends list
PMEmail PosterGadu-Gadu
Top
G O R D O N
Written: Mar 4 2013, 23:20:24
Quote Post
Wwarrczący jeździec



Group: Użytkownicy
Posts: 126
Serwer PL: NeverWinter Nights
Serwer CZ:






Taki mały pomysł

Nadac jakiejs rasie (albo wszystkim) zdecydowana wieksza ilosc smokow, nie tak jak teraz ze jak masz 150 to wiecej zdobyc trudno. Dajmy takiej rasie mozliwosc mienia pareset smokow, ale zeby niebylo za nic to za ilosc populacji, tj kazdy smok powiedzmy kosztowalby 100 ludzi (chodzi o maksymalna populacje). Np jakis gub ma populacje rowna 10 000, normalnie ma 150 smokow, ale moze poswiecic ilosc populacji na dodatkowe smoki, czyli ma np 8000 ludnosci i 500 smokow.
Zeby niebylo ze te smoki sa zbedne to dac im mozliwosc bonusowego wzmacniania wojska, ale nie tylko swego, ale kazdego wyslanego do ataku wraz z nimi. Wyszlo by ze taka rasa bylaby wspieraczem ras innych uczestniczacych w wojnie, bo np zwieksza sile ataku 3 atakow po 30%.
Oczywiscie ilosc zwiekszania ataku do wyliczenia tongue.gif

Druga sprawa takie ksiestwo z smokami byloby mozliwie dobrym magiem broniacym, dajacym spory def magiczny (pod warunkiem stacjonowania smokow w domu, jak atakuja to w defie magicznym niedaja bonusu).

Odpowiednio moze dawac bonus do zlodzieji (oczywisacie smoki stacjonujaco w domu daja bonus do zlodzieji.



Oczywiscie to tylko koncept, bez wyliczen, bez obliczen smile.gif
Add to friends list
PMEmail Poster
Top
Arandor
Written: Mar 11 2013, 22:34:54
Quote Post
Ogr



Group: Developerzy
Posts: 2461
Serwer PL:
Serwer CZ:






Oprócz nazw zależy nam w dużym stopniu na różnorodności w mechanizmach działania, które jednocześnie byłyby oprawione aspektem klimatycznym.

Przykładowo działanie portalu można rozwiązać na inne sposoby:
- hodowla smoków, w porównaniu do portalu może stabilniejsza przynosząc stałe ilości smoków co x tur;
- polowania, gildia najemników wysyła swoich najlepszych żołnierzy w poszukiwaniu smoczych legowisk, w porównaniu do portalu może działać chaotycznie, tak jak kopalnia trafia się rzadko, ale daje dużo smoków jednocześnie;

Czarowanie smoków może odbywać się w różny sposób:
- bezpośrednia wymiana surowca za smoka, tak jak mamy obecnie przy czarowaniu;
- smoczy rytuał - poświęcamy część many konsekwencją czego mamy zwiększoną szansę na przyjścia smoka przez x tur;

Limit smoków na księstwie może być rozliczany na kilka sposobów:
- bezpośrednio podczas kliku jak jest obecnie ze smokodrapem;
- zablokowaniem przychodzenia (np wylęgarnia, bez której smoki nie mogą przybywać)
- ucieczką na przeliczeniu (klatki)

Mechanizmów zapewne da radę wymyślić dużo, zależy nam na zebraniu dużej ilości, aby można było stworzyć różnorodny system stosując odmienne kombinacje na rasach.

This post has been edited by Arandor on Mar 11 2013, 22:36:32


--------------------
Obecnie: HU GDW; ChT (tylko klikam)
Kiedyś: Otbol: GDW/GDZ; KP: GDW/GDZ; Nemezis GDW;
SilverMoon: imp/GDW/GDM/GDZ
AoH [GDM/GDZ]; ChT [GDZ]; AA [zGDZ]
Add to friends list
PMEmail PosterGadu-Gadu
Top

0 User(s) are reading this topic (0 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Topic Options Reply to this topicStart new topicStart Poll