RedDragon Forum

Forum Rules Zasady działu
Podstawowa: "Nowy pomysł - nowy topic", olanie jej spowoduje zmarnowanie propozycji (przejdzie niezauważona, zostanie skasowana, etc...).



Pages: (6) [1] 2 3 ... Last » ( Go to first unread post ) Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Propozycja uporządkowanego drzewka speców
MieszaU
Written: Apr 4 2013, 23:26:54
Quote Post
Ogr



Group: Developerzy
Posts: 16441
Serwer PL: klikacz w Administrators
Serwer CZ: Imperator Mariboru






Ciekawe kto się spodziewał, że taki krok też musi się pojawić... cóż obecne drzewko to kompletnie sprzeczny z logiką, intuicją i 21 wiekiem koszmarek.

user posted image

Notacja:
+/- oznaczają podrożenie/potanienie o jeden poziom

Nie dyskutujemy na razie jeszcze o powiązaniach, a na raczej o samym uporządkowanym drzewku. Docelowo spece otrzymają oprawę graficzną wyróżniającą poszczególne drzewka.

Ambulatorium polowe wylatuje, mamy jeden spec do leczenia wojska w obronie i ataku, chwilowo nazwany Szpitalo Ambulatorium.
Ambasada wylatuje.
Rezydencja Generała wyleci w najbliższym czasie.
NOWY1 będzie wpływać na limity wymazywania.
NOWY2 prawdopodobnie udostępniać przyzywanie smoków za jedzenie.

Uwagi:
Pospolite nie będzie już potrzebować zmienionego mnożnika przy burzeniu. Koszt jego budowy będzie wyższy, ale to b. mocny spec. Wyższy koszt będziemy częściowo łagodzić lekkimi powiązaniami/wymaganiami.

Jesteśmy otwarci na Wasze opinie i komentarze (choć mam cichą nadzieję, że wszystkie możliwe pojawiły się już w dotychczasowych dyskusjach).
Proszę jednak nie rysujcie, albo co gorsza nie rozpisujcie tekstowo, drzewek od nowa. Nie będę raczej w stanie czasowo ich komentować, chyba, że kogoś opadnie całościowa nowa wizja tak genialna, że dojdę do wniosku, że należy ją użyć zamiast obecnej. Nie róbcie jednak tego proszę dla kilku poprawek, bo godzinami się potem analizuje różnice.
Najlepsza będzie prosta informacja co powinno być przesunięte gdzie, zamienione z czym, albo po prostu jest w złym miejscu. Oczywiście wraz z uargumentowaniem.

Proszę pamiętajcie, że już problem kolejności speców w jednym drzewku jest w sposób oczywisty wielokryterialny. Można przyjąć jako głównie kryterium kolejność następstw i czy cenność. Ale oba są względne i każdy je subiektywnie widzi inaczej. Więc argumentowanie za mocno za klimatem i logicznością nie jest przesadnie celowe. My patrzyliśmy chyba bardziej kryterium: jak to będzie wpływać na granie.

Całą dyskusję będę z uwagą czytał. Tak długo jak będzie prowadzona na poziomie będę starał się odpowiadać.
Dla kwestii innych niż to drzewko niezmiennie proszę zakładać osobne topiki.


--------------------
Cały czas staram się podnosić jakość swoich wypowiedzi, tak by nikomu nie wadziły. Jeżeli mimo to poczułeś się tą wypowiedzią obrażony lub urażony, proszę przeczytaj ją jeszcze raz i poszukaj czy obrażająca interpretacja jest jedyną możliwą. Jeżeli tak to proszę daj mi znać na PM co jest w niej nie tak.
Add to friends list
PM
Top
Ginu
Written: Apr 4 2013, 23:48:07
Quote Post
Topornik



Group: Użytkownicy
Posts: 197
Serwer PL:
Serwer CZ:






pomysł ok tylko powiązania o których mamy nie dyskutować na razie będą ważne;


jedyne co bardziej zwróciło uwagę to:
pospolite podrożone o dwa poziomy będzie boleć mocno - szczególnie zło zawsze to trochę defa - rozumem że to po to żeby ułatwić liczenie GDZ...

koszary trudne do odstawienia przy krótkim kliku na atakerze mogą być; też zaboli


może w obu przypadkach to dobrze przynajmniej utrudniamy klik
Add to friends list
PMEmail Poster
Top
Osmogard
Written: Apr 5 2013, 0:10:52
Quote Post
Ogr



Group: Użytkownicy
Posts: 1477
Serwer PL: wow, such good Osmo, wow
Serwer CZ: lol nope






Ginu podrożenie pospolitego wzięło się przede wszystkim z tego, że to konieczny spec na magu/złodzieju, a w tej chwili jest tani po prostu. Na zło zwykle i tak nie ma problemu z refami, no chyba że robak bez nauki.

Inna rzecz mnie zastanawia. Czy wszystkie rasy będą mieć możliwość dodawania smoków za żarcie (nowy2)?

Koszary zawsze teoretycznie można olać i zatrudniać od e1 + e0, te paręnaście % e0-e1 i tak będzie... więc nie uważam tego za jakiś szczególny problem.


--------------------
QUOTE (o adminach @ autor anonim)
* Wszędzie korupcja. ABW powinna im pozbierać te wille i mercedesy co kupili za obrabianie graczy rd *
Add to friends list
PMEmail PosterGadu-Gadu
Top
Overlord
Written: Apr 5 2013, 2:26:26
Quote Post
Topornik



Group: Użytkownicy
Posts: 204
Serwer PL: Battlesheeps
Serwer CZ: Battlesheeps kiedyś tam...






Tak ? No to tera wojskowym oźywkiem zagrasz przeklik z padniętymi koszarami, mało PZ i 20 broni za e1 (e0 brak na nim) tongue.gif.


--------------------
Obecnie: Shadoki Battlesheeps
Add to friends list
PMEmail PosterGadu-Gadu
Top
SimonSSLazio
Written: Apr 5 2013, 7:34:17
Quote Post
Ogr



Group: Użytkownicy
Posts: 2646
Serwer PL: IRA
Serwer CZ: nope






QUOTE (MieszaU @ Apr 4 2013, 23:26:54)
Uwagi:
Pospolite nie będzie już potrzebować zmienionego mnożnika przy burzeniu. Koszt jego budowy będzie wyższy, ale to b. mocny spec. Wyższy koszt będziemy częściowo łagodzić lekkimi powiązaniami/wymaganiami.

Czy SSH utrzyma swój zwiększony mnożnik do burzeń?

Czy można się spodziewać jakiś wzmocnień speców (++) i (+) ?

Czy nie ma drobnych obaw o częste burzenia (np. na krasiach gdzie często mamy po 2-3 strategów) szpitalo-ambulatorium? Czy w związku z tym, bonus do zmniejszenia umieralności będzie liczony z przed przeliczenia (jak np bonus do ataku z namiotu, nie ważne, że padł od magii/zło na przeliczeniu)?

Czy zostanie wreszcie uporządkowane zachowanie speców wzmacniających obronę? (mam tu na myśli to, że liczy się klasztor/gildia woj. na defie, ale mur/bariera/zamek na gubie atakowanym)

Co z gildią wojowników, jeśli zastąpi gildię złodziei na olbach jak obecnie, będzie deko w nieintuicyjnym miejscu?


--------------------
┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓
┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓

┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓
┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓

TEN W BABSKICH CIUCHACH TO ZYKLON !!!!!!!!
Add to friends list
PMEmail PosterGadu-Gadu
Top
Arandor
Written: Apr 5 2013, 8:19:11
Quote Post
Ogr



Group: Developerzy
Posts: 2461
Serwer PL:
Serwer CZ:






Simon: rozumiem, że chodzi Ci o pospolite, a nie o SSH (które nie ma zwiększonego mnożnika). Pospolite będzie miało normalny mnożnik jak każdy inny spec.

Nie zamierzamy szczególnie wzmacniać/osłabiać specy, o wyjątkach poinformujemy.

Nie mamy szczególnej obawy, że ktoś będzie sabotował szpitalo-ambulatorium. Osobną sprawą jest ustalenie czy istnieje potrzeba różnej śmiertelności ludności dla wojsk atakujących i broniących. Spec ląduje w grupie bardzo tanich i w zasadzie zawsze będzie można go odstawić (nawet przy przekliku).

Nie ruszamy działania specy obronnych.

Co do gildii wojowników to mówi się trudno, nie ma sensu niszczyć całego porządku dla jednego wyjątku.


--------------------
Obecnie: HU GDW; ChT (tylko klikam)
Kiedyś: Otbol: GDW/GDZ; KP: GDW/GDZ; Nemezis GDW;
SilverMoon: imp/GDW/GDM/GDZ
AoH [GDM/GDZ]; ChT [GDZ]; AA [zGDZ]
Add to friends list
PMEmail PosterGadu-Gadu
Top
Keczup
Written: Apr 5 2013, 10:59:05
Quote Post
Ter-Aark



Group: Użytkownicy
Posts: 367
Serwer PL: Pasqódne Schronisko, Naleśniki Cioci Kasi
Serwer CZ: tam straszy i ssie...






Arandor, Msu: w grupie złodzieje jest cały jeden spec, czyli nieszczęsna gildia. Może po prostu wciągnąć ją do grupy wojsko i po problemie (w końcu złodzieje to też jakieś wojsko w tej grze tongue.gif

Wiem, że gildia daje głównie bonusa do obrony na e2 na olbie. I tu mój pomysł na uporządkowanie pomysł na uporządkowanie:

Przerzucić klasztor i gildię do grupy wojsko. Wtedy wszystkie spece, które modyfikują współczynniki jednostek wojskowych będą w jeden grupie (a nawet wszystkie, które bezpośrednio wpływają na wojsko). W grupie obrona zostaną spece, które modyfukują łączną siłę obrony, a nie parametry poszczególnych jednostek.

No chyba, że jest pomysł na fizyczne rodzielenie złodziei od reszty wojska, to wtedy cały misterny plan w...


--------------------
VIVA LA KUUFFEUUUR !!111
kiedyś kuferek, Monastic Dreams, Aranruth, Ciemna Dolina, Prawie Jak Topka, Boży Wojownicy, Boży Bojownicy, Champeone, Faerun, Viara, L20 (2 miejsce:)), Pasqódna Spółka, Gods of War, Aether Fanum, Ambusz Team, Pasqódne Schronisko, Nietykalni, Telekomunikacja, Ochotka, Pasqódne Schlornisko (pso), Bardzo Cudowny Harem (murzyn ery:P), Tortuga, Malakh A...co?!, 501st mafia, Bregan D'aerthe, Imperium (Z)Grozy

Z moich? Nie gram więc ma to małe znaczenie, ale ja mam arkusze do wyliczania optymalnego simu i do odbudowy (wyliczał koszt i ilośc tur potrzebnych na odbudowe oraz ważność specy - np. czy lepiej mieć KSM czy więcej ze szkolenia siły), czyli arkusz np. podpowiadał, czy lepiej ściągnąć czar w turze 3 [7 razy] czy może w turze 3 [3 razy] i w czwartej [3 razy] - dodałem to, żebyś miał obraz, jak to wpływa na arkusz - Pabis o niezbędnych pomocach do gry.
Całe życie źle gram, bo nie mam arkusza do optymalizacji trasy kursora...
Add to friends list
PMEmail PosterGadu-GaduTlen
Top
Zyraf
Written: Apr 5 2013, 11:05:31
Quote Post
Ter-Aark



Group: Użytkownicy
Posts: 344
Serwer PL:
Serwer CZ:






Czy zmiany odnośnie mnożnika pospolitego będą sprawnie wprowadzone w progam prozuo?

RD to taki system naczyń połączonych jak się gdzieś coś zmieni to trzeba iść za ciosem i aktualizować resztę w tym draco...

QUOTE
Ambasada wylatuje.
Rezydencja Generała wyleci w najbliższym czasie.
NOWY1 będzie wpływać na limity wymazywania.
NOWY2 prawdopodobnie udostępniać przyzywanie smoków za jedzenie.


Czy budynki nowy 1 i nowy 2 będą wstawione w miejsce wylatujących specy czy tam będzie "pustka"?

Ambasady w sumie nie widać w przedstawionym przez MSU drzewku ale rezydencja generała dalej jest obecna.
Add to friends list
PMEmail PosterGadu-Gadu
Top
Osmogard
Written: Apr 5 2013, 11:17:36
Quote Post
Ogr



Group: Użytkownicy
Posts: 1477
Serwer PL: wow, such good Osmo, wow
Serwer CZ: lol nope






Żyraf: Ambasada wylatuje.

e: i Rezydencja też wylatuje, czego nie rozumiesz? tongue.gif przecież wszystko jest napisane. tongue.gif


e2:
QUOTE (Simon)
Czy zostanie wreszcie uporządkowane zachowanie speców wzmacniających obronę? (mam tu na myśli to, że liczy się klasztor/gildia woj. na defie, ale mur/bariera/zamek na gubie atakowanym)


Przecież tak jest i tak ma być? Rozumiem, że dla Ciebie intuicyjnym jest burzenie muru na krasiu co zmniejszy obronę kogoś innego? To gdzie ten mur stoi? biggrin.gif

This post has been edited by Osmogard on Apr 5 2013, 11:28:57


--------------------
QUOTE (o adminach @ autor anonim)
* Wszędzie korupcja. ABW powinna im pozbierać te wille i mercedesy co kupili za obrabianie graczy rd *
Add to friends list
PMEmail PosterGadu-Gadu
Top
Arokh
Written: Apr 5 2013, 12:02:20
Quote Post
Błotniak



Group: Użytkownicy
Posts: 29
Serwer PL:
Serwer CZ:






rzadko to mówię, ale zmiany wyglądają bardzo sensownie

jedyny mankament to, żeby dało się zgrać burzenie pospolitego z akcjami zło, nie wiem akcje mogą być droższe (żeby nie dyskryminować magów, bo utrzymanie kosztu akcji i podwyższenie kosztu odbudowy to byłaby dyskryminacja jawna)

no i pytanie jednocześnie, czy nie są rozważane jakieś zmiany odnośnie portu towarowego? czy wartość kaski, którą generuje nie mogłaby jakoś być uzależniona od rozmiaru guba, ewentualnie jeszcze od genka kupca? bo w pewnym momencie ery, tak koło 10 dnia ten spec jest już tak dla statystki, ewentualnie może jakiś bonus by dawał ? cenę minimlaną czegoś tak jak tworzywo wub.gif
Add to friends list
PMEmail Poster
Top
SimonSSLazio
Written: Apr 5 2013, 13:49:22
Quote Post
Ogr



Group: Użytkownicy
Posts: 2646
Serwer PL: IRA
Serwer CZ: nope






QUOTE (Arandor)
Simon: rozumiem, że chodzi Ci o pospolite, a nie o SSH (które nie ma zwiększonego mnożnika). Pospolite będzie miało normalny mnożnik jak każdy inny spec.

nie wiem jak jest teraz, ale pamiętam, że kiedys były 3 spece z droższym wywalaniem SSH, SWF i pospolitki. potem z tej grupy wyleciało SWF gdy obniżono pierwsze ataki z 8% do 6%. kiedy SSH staciło mnoznik 0,4 nie zakodowałem, ale pewnie masz rację.

QUOTE (Osmogard)
Przecież tak jest i tak ma być? Rozumiem, że dla Ciebie intuicyjnym jest burzenie muru na krasiu co zmniejszy obronę kogoś innego? To gdzie ten mur stoi?

dokładnie na odwrót myślę, że wyjątki dla klasztoru i gildii wojowników śą bezsensowne. i sprawiają, że głupi pech padniecia klasztoru na defie od magii drastycznie może popsuć przeliczenie. rozsadniejszym jest w mojej opinii by zawsze brane były spece z atakowanego księstwa, tzn jak na gobie leży klasztor, to wojo krasia pożyczone przez pakt wojskowy nie ma +1 do defa. Sprawia też, że dla każdego guba klasztor staje się ważnym specem, nie tylko dla defów. No ale Arandor już powiedział, że ten element bedzie dalej ''nieintuicyjny''. (no chyba, że jest?)

QUOTE (Arandor)
Nie mamy szczególnej obawy, że ktoś będzie sabotował szpitalo-ambulatorium. Osobną sprawą jest ustalenie czy istnieje potrzeba różnej śmiertelności ludności dla wojsk atakujących i broniących. Spec ląduje w grupie bardzo tanich i w zasadzie zawsze będzie można go odstawić (nawet przy przekliku).

naprawdę nie widzisz zagrożenia na tym polu? przecież ambulatorium zmniesza stratę aż o połowę. w złamanej tarczy będzie się burzyć ten nowy tani spec na mur bet, no chyba że osłabicie wpływ na stratę w ataku, a resztę wpalicie an sztywno.

This post has been edited by SimonSSLazio on Apr 5 2013, 13:49:45


--------------------
┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓
┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓

┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓
┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓

TEN W BABSKICH CIUCHACH TO ZYKLON !!!!!!!!
Add to friends list
PMEmail PosterGadu-Gadu
Top
Osmogard
Written: Apr 5 2013, 14:21:21
Quote Post
Ogr



Group: Użytkownicy
Posts: 1477
Serwer PL: wow, such good Osmo, wow
Serwer CZ: lol nope






Simon, Klasztor Smoczych Mnichów szkoli tych Krasnoludów do tego, by mieli +1 w obronie, po co jest im potrzebny Klasztor na jakimś Goblinie za górami za lasami? tongue.gif


e: Ginu no dla mnie również.

This post has been edited by Osmogard on Apr 5 2013, 14:31:38


--------------------
QUOTE (o adminach @ autor anonim)
* Wszędzie korupcja. ABW powinna im pozbierać te wille i mercedesy co kupili za obrabianie graczy rd *
Add to friends list
PMEmail PosterGadu-Gadu
Top
Ginu
Written: Apr 5 2013, 14:26:13
Quote Post
Topornik



Group: Użytkownicy
Posts: 197
Serwer PL:
Serwer CZ:






dla mnie oczywistym jest że wojsko o określonej sile (czyli np z wpływem KSM) idzie bronić innego kraju i tam korzysta z zastanych budynków obronnych (np mur czy bariera)
Add to friends list
PMEmail Poster
Top
SimonSSLazio
Written: Apr 5 2013, 14:35:17
Quote Post
Ogr



Group: Użytkownicy
Posts: 2646
Serwer PL: IRA
Serwer CZ: nope






Ginu: pewnie dla ciebie, dla każdego kto dowodzi jakiś czas. ale jak się świeżo upieczony gdw pyta to na 100% nie wie, i nie jest to logiczne.

takich rzeczy jest mnóstwo, np.: sytuacja podobna wysyłam wojo do ataku, straty zależą od tego czy ambulatorium stoi na innym księstwie (tym z którego jest strateg), a dla wzmocnienia ataku od namiotu już liczy czy stoi na twoim. i znów ty to wiesz ja to wiem, a nowicjusz musi spytać.

logiczne? nie sądzę wink.gif


Osmogard: a ja myślałem, że ci mnisi się za nich modlą w00t.gif zresztą idąc twoją logiką, jak mam wyszkolone wojsko w tych klasztorach, to czemu po zniszczeniu klasztoru od magii nagle tracą wyszkolenie? tongue.gif

This post has been edited by SimonSSLazio on Apr 5 2013, 14:38:29


--------------------
┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓
┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓

┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓
┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓┏(-_-)┛┗(-_-)┛┗(-_-)┓┏(-_-)┓

TEN W BABSKICH CIUCHACH TO ZYKLON !!!!!!!!
Add to friends list
PMEmail PosterGadu-Gadu
Top
Ginu
Written: Apr 5 2013, 15:41:51
Quote Post
Topornik



Group: Użytkownicy
Posts: 197
Serwer PL:
Serwer CZ:






Simon: tracą bo nie ma się kto za nich modlić biggrin.gif


mimo tylu lat ta gra ma przede mną jeszcze wiele tajemnic...

tak naprawdę poznajesz te wszystkie zasady w biegu jak dowodzisz i jeszcze impujesz

This post has been edited by Ginu on Apr 5 2013, 15:42:01
Add to friends list
PMEmail Poster
Top

0 User(s) are reading this topic (0 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Topic OptionsPages: (6) [1] 2 3 ... Last » Reply to this topicStart new topicStart Poll